KLINGSTA!!

hej nu har jag jobbat mina första dagar på klingsta älderbornde. det är otroligt roligt. jag får hjälpa till med matning, diskning, prata med dom gamla och bara vara en extra hand.
Alla är så söta och har son egen personlighet. jag jobbar på avdelningen där dom som har demens. demens är en sjukdom där man glömmer saker väldigt lätt. jag lägger upp lite info om sjukdomen
Den vanligaste demenssjukdomen är Alzheimers sjukdom. Att som anhörig se någon nära förlora minnet och andra vitala förmågor är smärtsamt. Desto tidigare man kan hitta sjukdomen desto större chans är det att förbättra sjukdomsförloppet genom att sätta in behandling tidigt. Det har under senaste åren kommit ett nytt läkemedel som kan tas via plåster vilket underlättar för anhöriga.

jag är så glad att jag fick just jobbet på demens avdelningen. alla är så söta och snälla. men det är lite jobigt att se, jag lider med dom sjuka. men förmodligen går det över snart.
men nu blir det middag grillning i sjöstaden uppdaterar så snart som möjligt xoxoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0